Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vidí moje zrcadlovka

Jaro je už dávno v plném proudu, na jedincích mladšího data se projevuje zvýšeným úsilím při běhání za děvčaty, stařečkové nostalgicky vzpomínají na své dávno ztracené mládí a jaro se u nich projevuje zvýšenou frekvencí klepání hůlky při lovu levné zeleniny v Kauflandu. Já se konečně dostal k tomu, abych znovu uvedl do provozu fóliák a to letos s významným zpožděním, loni touto dobou jsme už pojídali domácí saláty.

Ještě před tím, než jsem se pustil do této zábavné a kreativní činnosti jsem s ranní kávou v ruce procházel zahradou a těšil se pohledem na rašící jabloně a hrušně. Znáte to, odborně se tomu říká prokrastinace, neboli odkládání neoblíbené činnosti na později tím, že se raději věnujete něčemu jinému. A tak i já, ač už v montérkách jsem zaběhl pro svůj foťák, nasadil 50mm objektiv, přidal makrokroužky a jal jsem se prokrastinovávat k další činnosti. Zde Vám nabízím výsledky své píle.

James Grieve

Na této fotografii jsou nerozvité květy jabloně odrůdy James Grieve. Zasadil ji děda a já ten strom z nostalgie ještě nepokácel. No konec konců, ta jablka jsou dobrá, jen se nedají dlouho skladovat a koncem listopadu jsou už leda do štrúdlu... Problémem je náchylnost k nemocem a tahle jablíčka taky bohužel velmi chutnají červům. Zajímavostí této odrůdy je, že květy a následně plody se tvoří na konci tzv. vlků, které se u ostatních jabloní odstřihují a likvidují jako nežádoucí.

Adéla

Věřili byste, že na Jindřichohradeckém gymnáziu byl student, který nerozeznal bliznu Šupatky jelení od pestíku, byl nucen opakovat ročník a pak jako nástroj své pomsty vypěstoval masožravou rostlinu? Tento legendární film si všichni velmi dobře pamatujeme. Repetenta Matěje Kráčmeru alias barona Kratzmara bohužel ve svých službách nemám a tak se zde tedy překvapivě ;) nejedná o detail květu masožravky známé z filmu Adéla ještě nevečeřela, nýbrž o poupě původně jugoslávské odrůdy višně Zahoračky.

Plody před sklizní jsou téměř černé a působí jako by byly průhledné. Na višeň není příliš kyselá ale stejně chutná nejlépe v bublanině.

Plně rozvitý květ téhož stromu.

Tahle včela bude v době zralosti plodů už bohužel dávno mrtvá, ztrhá se k smrti pro dobro královny úlu. Co ty na to Endere?

Hmyzáci

Podél sousedovy garáže jsem loni vysadil hrušně a zkouším je pěstovat jako živou stěnu. Na jedné z nich jsem objevil tohoto brouka, který mi dlouho a ochotně pózoval. Bez hnutí. Profesionál.

Na zdi garáže za broukem jsem koutkem oka při focení zaregistroval pohyb a objevil asi pěti-milimetrového pruhovaného pavoučka. Slovo dalo slovo a domluvili jsme se na sérii fotografií exkluzivně pouze pro můj blog a to vše bez nároku na honorář.

Máme dohodu, že se vrátím až bude pavouček trochu větší a já zase ve fotografování trochu zběhlejší. A se stativem.

V levém dolním okraji je vidět cihla, scenérii dotváří maltová spára mezi cihlami. A ten stín je od objektivu, musel jsem hodně blízko.

Tentýž obrázek, jen větší detail. No není k sežrání, jak tam juká?

No a na závěr odkvétající tulipány. Prokrastinace končí, jdu sklidit techniku, dopít kafe a věnovat se věcem prozaičtějším. Sazenice salátu volají po svém oblíbeném mikroklimatu, chilli papričky už také touží po spalujícím žáru, ze kterého naberou sílu a koneckonců já jsem si letos ještě nespálil nos. Tak hurá do toho!

Autor: Vít Šafránek | pondělí 26.4.2010 15:26 | karma článku: 35,77 | přečteno: 6035x
  • Další články autora

Vít Šafránek

Sputnik pro každého, V jako Hybrid

Jedním z cílů hybridní války je ztráta důvěry veřejnosti ve vlastní vládu a instituce. To se nám tady v Czechii daří svědomitě i bez přispění Ruské federace :-)

16.4.2021 v 13:51 | Karma: 15,33 | Přečteno: 360x | Diskuse| Občanské aktivity

Vít Šafránek

Divný roky

Když se nám před sedmi lety narodil hendikepovaný syn s vážnou diagnózou, tak se mi na chvíli zhroutil život. Byl jsem naštvaný na celý svět, bral jsem si to moc osobně.

21.9.2020 v 11:15 | Karma: 18,47 | Přečteno: 918x | Diskuse| Osobní

Vít Šafránek

Proč jsem byl „nejen“ na Letné i já.

Když v roce 2004 vyhrál Václav Klaus volbu prezidenta, tak jsem dočasně „emigroval“ a odjel do Anglie. Nechápal jsem, jak si můžeme zvolit člověka, který od revoluce pracuje na přesunu majetku státu do rukou kamarádům.

1.7.2019 v 12:10 | Karma: 26,87 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Občanské aktivity

Vít Šafránek

Zeman a Šlouf na věčné časy

Dobrý den, dnes vám nabízím k pobavení další obrázek. Sliboval jsem, že se polepším a nebudu se strefovat jen do Klause. Tak zde je můj druhý oblíbenec. Ten první se už totálně odrovnal sám a schytal to i od nás blogerů celkem dost.

11.1.2013 v 14:24 | Karma: 13,53 | Přečteno: 982x | Diskuse| Politika

Vít Šafránek

Čert pro Klause

Dovolím si tu namalovat Klausovu nejmodřejší noční můru. Po poslední sérii výroků a chytrostí si opět hradní dědek zasloužil moji pozornost. Ještě tu pár kresbiček před tím, než se Jeho výsost odsune z úřadu do svého fanklubu mezi Svobodné asi přibude... Odpusťte mi to.

14.12.2012 v 16:11 | Karma: 15,53 | Přečteno: 1214x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

Evropská krajní pravice opakuje propagandu Kremlu, prohlásila von der Leyenová

29. dubna 2024  22:34

Ostré slovní výměny o podpoře bránící se Ukrajiny či ruském vlivu na nadcházející volby do...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2062x
Žiji teď a tady v ČR. Žeru muziku, fotím pro radost a jsem založením optimista. Co se týče politiky, tak tam to neplatí. I když... Karta se snad začíná obracet! 

V diskuzích mám nickname vteck.