Jak to vidí moje zrcadlovka

26. 04. 2010 15:26:01
Jaro je už dávno v plném proudu, na jedincích mladšího data se projevuje zvýšeným úsilím při běhání za děvčaty, stařečkové nostalgicky vzpomínají na své dávno ztracené mládí a jaro se u nich projevuje zvýšenou frekvencí klepání hůlky při lovu levné zeleniny v Kauflandu. Já se konečně dostal k tomu, abych znovu uvedl do provozu fóliák a to letos s významným zpožděním, loni touto dobou jsme už pojídali domácí saláty.

Ještě před tím, než jsem se pustil do této zábavné a kreativní činnosti jsem s ranní kávou v ruce procházel zahradou a těšil se pohledem na rašící jabloně a hrušně. Znáte to, odborně se tomu říká prokrastinace, neboli odkládání neoblíbené činnosti na později tím, že se raději věnujete něčemu jinému. A tak i já, ač už v montérkách jsem zaběhl pro svůj foťák, nasadil 50mm objektiv, přidal makrokroužky a jal jsem se prokrastinovávat k další činnosti. Zde Vám nabízím výsledky své píle.

James Grieve

Na této fotografii jsou nerozvité květy jabloně odrůdy James Grieve. Zasadil ji děda a já ten strom z nostalgie ještě nepokácel. No konec konců, ta jablka jsou dobrá, jen se nedají dlouho skladovat a koncem listopadu jsou už leda do štrúdlu... Problémem je náchylnost k nemocem a tahle jablíčka taky bohužel velmi chutnají červům. Zajímavostí této odrůdy je, že květy a následně plody se tvoří na konci tzv. vlků, které se u ostatních jabloní odstřihují a likvidují jako nežádoucí.

IMG_1162_kvet_jablone_adjusted_small.jpg, 74kB


Adéla

Věřili byste, že na Jindřichohradeckém gymnáziu byl student, který nerozeznal bliznu Šupatky jelení od pestíku, byl nucen opakovat ročník a pak jako nástroj své pomsty vypěstoval masožravou rostlinu? Tento legendární film si všichni velmi dobře pamatujeme. Repetenta Matěje Kráčmeru alias barona Kratzmara bohužel ve svých službách nemám a tak se zde tedy překvapivě ;) nejedná o detail květu masožravky známé z filmu Adéla ještě nevečeřela, nýbrž o poupě původně jugoslávské odrůdy višně Zahoračky.

kvet_visne_vyrez_small.jpg, 97kB


Plody před sklizní jsou téměř černé a působí jako by byly průhledné. Na višeň není příliš kyselá ale stejně chutná nejlépe v bublanině.

kvet_visne_small.jpg, 89kB


Plně rozvitý květ téhož stromu.

vcela_vyrez_small.jpg, 109kB


Tahle včela bude v době zralosti plodů už bohužel dávno mrtvá, ztrhá se k smrti pro dobro královny úlu. Co ty na to Endere?

Hmyzáci

Podél sousedovy garáže jsem loni vysadil hrušně a zkouším je pěstovat jako živou stěnu. Na jedné z nich jsem objevil tohoto brouka, který mi dlouho a ochotně pózoval. Bez hnutí. Profesionál.

brouk_vyrez_small.jpg, 108kB


Na zdi garáže za broukem jsem koutkem oka při focení zaregistroval pohyb a objevil asi pěti-milimetrového pruhovaného pavoučka. Slovo dalo slovo a domluvili jsme se na sérii fotografií exkluzivně pouze pro můj blog a to vše bez nároku na honorář.

pavouk_2_vyrez_small.jpg, 178kB


Máme dohodu, že se vrátím až bude pavouček trochu větší a já zase ve fotografování trochu zběhlejší. A se stativem.

IMG_1390_pavouk_small.jpg, 118kB


V levém dolním okraji je vidět cihla, scenérii dotváří maltová spára mezi cihlami. A ten stín je od objektivu, musel jsem hodně blízko.

IMG_1390_pavouk_vyrez_small.jpg, 134kB


Tentýž obrázek, jen větší detail. No není k sežrání, jak tam juká?

No a na závěr odkvétající tulipány. Prokrastinace končí, jdu sklidit techniku, dopít kafe a věnovat se věcem prozaičtějším. Sazenice salátu volají po svém oblíbeném mikroklimatu, chilli papričky už také touží po spalujícím žáru, ze kterého naberou sílu a koneckonců já jsem si letos ještě nespálil nos. Tak hurá do toho! IMG_1139_tulipany_adjusted_small.jpg, 70kB


Autor: Vít Šafránek | pondělí 26.4.2010 15:26 | karma článku: 35.72 | přečteno: 6021x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 11.20 | Přečteno: 102 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 35.93 | Přečteno: 1816 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 183 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 158 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1950

Žiji teď a tady v ČR. Žeru muziku, fotím pro radost a jsem založením optimista. Co se týče politiky, tak tam to neplatí. I když... Karta se snad začíná obracet! 

V diskuzích mám nickname vteck.

free counters

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...