Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Roy Henderson, válečná ponorka jejího Veličenstva

Roye jsem si získal hned první den, když jsem až tu úplně poslední porci jeho kuchařského snažení okomentoval jako jedlou. Kdo mě nezná ten by se urazil a Roy mě ještě neznal. Tak proběhlo mé seznámení s tímto vojenským kuchařem, rentiérem a alkoholikem Royem.

Je to českej bastard, směje se na něj Sally. Pravidelné vzájemné špičkování nám zpestřuje směnu, Roy na mě ale ještě kouká trochu ukřivděně: „Není mi dobře, bolí mě žaludek“.

„Tak to jsi včera chlastal“ nešetřím ho. Zřejmě jsem uhodil hřebíček na hlavičku, protože Roy zakoulí očima a radši jde mýt nádobí.

Všichni tři jsme převeleni do Tonym nově převzaté kavárny. Tony totiž nevěří místním zaměstnancům, myslí si, že mu „rybaří“ v tržbách a tak tam posílá nás jako své „spolehlivé a věrné“. Sally jako ranní supervizor, Roy kuchař a nákupčí proviantu do kuchyně, já jako večerní směna a šéf sám sobě.

No a Royovi nezbývá nic jiného než se mnou kamarádit, jinak by si neměl celou směnu s kým povídat. Musím říct, že s nostalgií vzpomínám na jeho fishcakes, jehněčí hamburgery a cajun chicken. Myslím, že ten rybí karbanátek by měl šanci i tady v Čechách, k rybám non-friendly. V zásadě to byl mix lososa, tuňáka, kraba a tresky doplněné čerstvě nasekaným zeleným kořením, celé obalené ve strouhance a usmažené. Fakt dobrý, jen jsem do té doby netušil, že mám alergii na krabí maso. Vlastně jsem do té doby vůbec netušil, že taková alergie existuje.

Když nejsou hosté, tak klábosíme v kuchyni, experimentujeme s jídlem, myjeme nádobí a Roy vypráví historky z jeho vojenské služby: „My kuchaři jsme měli výhodu. Sice jsme museli taky umět odpálit torpéda a obsluhovat stroje, ale měli jsme sprchu jednou denně a chlast (samozřejmě na vaření) v kuchyni. Víš jakej byl v tý ponorce smrad? Zpocený chlapi, motorový olej, a když jsi něco v kuchyni připálil... Vždycky když nás vypustili na pevninu, to pak bylo nejhorší vlézt zase zpátky“.

Obvykle ty příběhy byly o tom jak se kde v kterém přístavu ožrali a porvali se s pěchotou, nebo výsadkářema. Zajímavé je, že vždy jen Angličani mezi sebou. Kdyby se porvali s Italama, tak by asi měli mezinárodní problém. Raději si předávali své pěstně-bojové dovednosti pouze v rámci vlastní armády…

„Proč ty Royi, vlastně pracuješ? To ti armáda neplatí žádnou rentu?“ Zjišťoval jsem jednou. U nás v čechách vojáci a policajti mají výslužné. „Jo, to já dostávám taky. Jenže pak jen sedím doma a chlastám. Tak mě moje žena nutí si najít práci, abych nepil.“ Roy pil stejně. V kuchyni byly dvě deseti litrové krabice s vínem na vaření, červené a bílé. Bílé bylo vždy do týdne prázdné.

Jednoho krásného dne Roy přišel do práce a se slovy: „Jsem na Antabusu, ode dneška nepiju“, si šel uvařit kafe. To mu pak Sally chodila kontrolovat, jestli náhodou nepoužívá vodu na holení s alkoholem, nebo deodorant, aby nezkolaboval. Takže z něj místo chlastu byl cítit pot a člověk hned věděl v jaké fázi abstinence je. Vydrželo mu to obvykle asi čtrnáct dní, pak byl zase nalitej, pak to měl doma na rozvod a pak zase nějakou dobu smrděl potem.

Na závěr jsem si nechal historku, kterou dávám rád k dobru u piva a která dokladuje, že šlendrián není vlastní pouze české armádě:

To si to takhle jednou totiž Royova ponorka namířila na základnu Gibraltar. Tam se po nutném několikadenním volnu na pevnině jali sčítat proviant. Námořníky, torpéda, konzervy s hovězím, mýdla a tak dále. Když porovnali stav zjištěných věcí s předpokládanými zásobami, tak zjistili, že jim chybí dvě torpéda. Počítali znovu a znovu a torpéd se nedopočítali.

No a protože takové torpédo se pod palandu schovat nedá a zjevně na ponorce nebyly, tak je prostě škrtli ze seznamu. Proviant naložili nový, včetně obou chybějících torpéd, vytáhli kotvy, zaplavili komory a vyrazili směr Shetlandské ostrovy. Nicméně loď neplánovaně klesla rovnou ke dnu. Při důkladnější kontrole se ukázalo proč. Ta ztracená torpéda se našla připravena v odpalovacích komorách, kde unikla pozornosti bdělých sčítačů. Tam jaksi znamenala neúnosnou přítěž a loď už se sama nedokázala dostat zpět na hladinu. Tři dny námořníci čekali na dně, než přijede spřátelená loď s dostatečnou tonáží a vyzvedne je zpět na hladinu.

Poučení z toho plyne mnoho, já si z toho beru to nejdůležitější. Nechlastejte v ponorce!
Vít Šafránek
Cestazkrize.cz

Autor: Vít Šafránek | neděle 3.4.2011 9:15 | karma článku: 12,36 | přečteno: 1013x
  • Další články autora

Vít Šafránek

Sputnik pro každého, V jako Hybrid

Jedním z cílů hybridní války je ztráta důvěry veřejnosti ve vlastní vládu a instituce. To se nám tady v Czechii daří svědomitě i bez přispění Ruské federace :-)

16.4.2021 v 13:51 | Karma: 15,33 | Přečteno: 360x | Diskuse| Občanské aktivity

Vít Šafránek

Divný roky

Když se nám před sedmi lety narodil hendikepovaný syn s vážnou diagnózou, tak se mi na chvíli zhroutil život. Byl jsem naštvaný na celý svět, bral jsem si to moc osobně.

21.9.2020 v 11:15 | Karma: 18,47 | Přečteno: 918x | Diskuse| Osobní

Vít Šafránek

Proč jsem byl „nejen“ na Letné i já.

Když v roce 2004 vyhrál Václav Klaus volbu prezidenta, tak jsem dočasně „emigroval“ a odjel do Anglie. Nechápal jsem, jak si můžeme zvolit člověka, který od revoluce pracuje na přesunu majetku státu do rukou kamarádům.

1.7.2019 v 12:10 | Karma: 26,87 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Občanské aktivity

Vít Šafránek

Zeman a Šlouf na věčné časy

Dobrý den, dnes vám nabízím k pobavení další obrázek. Sliboval jsem, že se polepším a nebudu se strefovat jen do Klause. Tak zde je můj druhý oblíbenec. Ten první se už totálně odrovnal sám a schytal to i od nás blogerů celkem dost.

11.1.2013 v 14:24 | Karma: 13,53 | Přečteno: 982x | Diskuse| Politika

Vít Šafránek

Čert pro Klause

Dovolím si tu namalovat Klausovu nejmodřejší noční můru. Po poslední sérii výroků a chytrostí si opět hradní dědek zasloužil moji pozornost. Ještě tu pár kresbiček před tím, než se Jeho výsost odsune z úřadu do svého fanklubu mezi Svobodné asi přibude... Odpusťte mi to.

14.12.2012 v 16:11 | Karma: 15,53 | Přečteno: 1214x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol kabaretu Moulin Rouge v troskách. Zřítila se křídla slavného větrného mlýna

25. dubna 2024  8:12

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítila křídla větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2062x
Žiji teď a tady v ČR. Žeru muziku, fotím pro radost a jsem založením optimista. Co se týče politiky, tak tam to neplatí. I když... Karta se snad začíná obracet! 

V diskuzích mám nickname vteck.