Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vidí moje zrcadlovka

Jaro je už dávno v plném proudu, na jedincích mladšího data se projevuje zvýšeným úsilím při běhání za děvčaty, stařečkové nostalgicky vzpomínají na své dávno ztracené mládí a jaro se u nich projevuje zvýšenou frekvencí klepání hůlky při lovu levné zeleniny v Kauflandu. Já se konečně dostal k tomu, abych znovu uvedl do provozu fóliák a to letos s významným zpožděním, loni touto dobou jsme už pojídali domácí saláty.

Ještě před tím, než jsem se pustil do této zábavné a kreativní činnosti jsem s ranní kávou v ruce procházel zahradou a těšil se pohledem na rašící jabloně a hrušně. Znáte to, odborně se tomu říká prokrastinace, neboli odkládání neoblíbené činnosti na později tím, že se raději věnujete něčemu jinému. A tak i já, ač už v montérkách jsem zaběhl pro svůj foťák, nasadil 50mm objektiv, přidal makrokroužky a jal jsem se prokrastinovávat k další činnosti. Zde Vám nabízím výsledky své píle.

James Grieve

Na této fotografii jsou nerozvité květy jabloně odrůdy James Grieve. Zasadil ji děda a já ten strom z nostalgie ještě nepokácel. No konec konců, ta jablka jsou dobrá, jen se nedají dlouho skladovat a koncem listopadu jsou už leda do štrúdlu... Problémem je náchylnost k nemocem a tahle jablíčka taky bohužel velmi chutnají červům. Zajímavostí této odrůdy je, že květy a následně plody se tvoří na konci tzv. vlků, které se u ostatních jabloní odstřihují a likvidují jako nežádoucí.

Adéla

Věřili byste, že na Jindřichohradeckém gymnáziu byl student, který nerozeznal bliznu Šupatky jelení od pestíku, byl nucen opakovat ročník a pak jako nástroj své pomsty vypěstoval masožravou rostlinu? Tento legendární film si všichni velmi dobře pamatujeme. Repetenta Matěje Kráčmeru alias barona Kratzmara bohužel ve svých službách nemám a tak se zde tedy překvapivě ;) nejedná o detail květu masožravky známé z filmu Adéla ještě nevečeřela, nýbrž o poupě původně jugoslávské odrůdy višně Zahoračky.

Plody před sklizní jsou téměř černé a působí jako by byly průhledné. Na višeň není příliš kyselá ale stejně chutná nejlépe v bublanině.

Plně rozvitý květ téhož stromu.

Tahle včela bude v době zralosti plodů už bohužel dávno mrtvá, ztrhá se k smrti pro dobro královny úlu. Co ty na to Endere?

Hmyzáci

Podél sousedovy garáže jsem loni vysadil hrušně a zkouším je pěstovat jako živou stěnu. Na jedné z nich jsem objevil tohoto brouka, který mi dlouho a ochotně pózoval. Bez hnutí. Profesionál.

Na zdi garáže za broukem jsem koutkem oka při focení zaregistroval pohyb a objevil asi pěti-milimetrového pruhovaného pavoučka. Slovo dalo slovo a domluvili jsme se na sérii fotografií exkluzivně pouze pro můj blog a to vše bez nároku na honorář.

Máme dohodu, že se vrátím až bude pavouček trochu větší a já zase ve fotografování trochu zběhlejší. A se stativem.

V levém dolním okraji je vidět cihla, scenérii dotváří maltová spára mezi cihlami. A ten stín je od objektivu, musel jsem hodně blízko.

Tentýž obrázek, jen větší detail. No není k sežrání, jak tam juká?

No a na závěr odkvétající tulipány. Prokrastinace končí, jdu sklidit techniku, dopít kafe a věnovat se věcem prozaičtějším. Sazenice salátu volají po svém oblíbeném mikroklimatu, chilli papričky už také touží po spalujícím žáru, ze kterého naberou sílu a koneckonců já jsem si letos ještě nespálil nos. Tak hurá do toho!

Autor: Vít Šafránek | pondělí 26.4.2010 15:26 | karma článku: 35,77 | přečteno: 6034x
  • Další články autora

Vít Šafránek

Sputnik pro každého, V jako Hybrid

Jedním z cílů hybridní války je ztráta důvěry veřejnosti ve vlastní vládu a instituce. To se nám tady v Czechii daří svědomitě i bez přispění Ruské federace :-)

16.4.2021 v 13:51 | Karma: 15,33 | Přečteno: 360x | Diskuse| Občanské aktivity

Vít Šafránek

Divný roky

Když se nám před sedmi lety narodil hendikepovaný syn s vážnou diagnózou, tak se mi na chvíli zhroutil život. Byl jsem naštvaný na celý svět, bral jsem si to moc osobně.

21.9.2020 v 11:15 | Karma: 18,47 | Přečteno: 918x | Diskuse| Osobní

Vít Šafránek

Proč jsem byl „nejen“ na Letné i já.

Když v roce 2004 vyhrál Václav Klaus volbu prezidenta, tak jsem dočasně „emigroval“ a odjel do Anglie. Nechápal jsem, jak si můžeme zvolit člověka, který od revoluce pracuje na přesunu majetku státu do rukou kamarádům.

1.7.2019 v 12:10 | Karma: 26,87 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Občanské aktivity

Vít Šafránek

Zeman a Šlouf na věčné časy

Dobrý den, dnes vám nabízím k pobavení další obrázek. Sliboval jsem, že se polepším a nebudu se strefovat jen do Klause. Tak zde je můj druhý oblíbenec. Ten první se už totálně odrovnal sám a schytal to i od nás blogerů celkem dost.

11.1.2013 v 14:24 | Karma: 13,53 | Přečteno: 982x | Diskuse| Politika

Vít Šafránek

Čert pro Klause

Dovolím si tu namalovat Klausovu nejmodřejší noční můru. Po poslední sérii výroků a chytrostí si opět hradní dědek zasloužil moji pozornost. Ještě tu pár kresbiček před tím, než se Jeho výsost odsune z úřadu do svého fanklubu mezi Svobodné asi přibude... Odpusťte mi to.

14.12.2012 v 16:11 | Karma: 15,53 | Přečteno: 1214x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Naučená omluva, bez upřímné lítosti. Za pokus o vraždu dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2062x
Žiji teď a tady v ČR. Žeru muziku, fotím pro radost a jsem založením optimista. Co se týče politiky, tak tam to neplatí. I když... Karta se snad začíná obracet! 

V diskuzích mám nickname vteck.